top of page
plakat21.png

Włodzimierz Nahorny

Zrzut ekranu 2022-09-4 o 12.30.11.jpg

Debiut Włodzimierza Nahornego jako kompozytora muzyki filmowej był znaczący. W roku 1969 stworzył on muzykę do trzech filmów fabularnych i dwóch krótkich metraży. Jak na debiutanta było to bardzo mocne wejście na filmowy rynek. W kolejnej dekadzie lat 70. kompozytor nie zwolnił tempa, pisząc muzykę do kilku filmów rocznie. Sam Nahorny uważał tworzenie muzyki filmowej za poboczny nurt w swojej twórczości. Często pracując nad muzycznymi ilustracjami, sięgał do przepastnej szuflady, w której przechowywał różne motywiczne pomysły. Pisał muzykę do filmów fabularnych, etiud i krótkich metraży, a także do animacji dla dzieci (np. Przez dziurę w ścianie Aliny Maliszewskiej). Niestety tylko muzyka do filmu Zapach psiej sierści (1981) Jana Batorego doczekała się wydania w formie płytowego soundtracku (GAD Records, 2018).

plakat21.png

Michał Urbaniak

61932943_431347750993152_2841359627830951936_n.jpg

Absolwent socjologii kultury Uniwersytetu Łódzkiego, Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT, studiował także scenopisarstwo na tejże uczelni. Autor scenariuszy filmowych, dramatów teatralnych, producent kreatywny. Zrealizował filmy dokumentalne krótkometrażowe m.in. Tajemnica, prezentowana w tv streamingowej. Kierownik produkcji filmów krótkometrażowych fabularnych m.in. Homesick w reż. Allana Ignaczaka, producent koncertów jazzowych prezentujących polskich twórców: w Tbilisi, Winnicy/Ukraina, Saloniki, Pecs/Węgry. Producent kreatywny i autor scenariusza filmu dokumentalnego Na zawsze Melomani w reż. Rafała Mierzejewskiego

plakat21.png

Tomasz Lach

Zrzut ekranu 2022-09-4 o 12.30.56.png

Prywatnie syn Zofii Komedowej, żony Krzysztofa Komedy. Po śmierci matki zaangażowany w promocję i popularyzację spuścizny twórczej Komedy. Autor kilku książek i wydawnictw wspomnieniowych poświęconych wydarzeniom i postaciom z najbliższego kręgu artysty. Dzięki prywatnemu archiwum, pamięci czasów i relacjom świadków

T. Lach odtworzył w książce Ostatni tacy przyjaciele – Komeda Hłasko Niziński (2013) ostatnich kilkanaście amerykańskich miesięcy z życia Komedy, które zakończył tragiczny wypadek z udziałem Marka Hłaski. W innej z kolei książkowej publikacji Nietakty – mój czas, mój jazz (2015) Lach wspomina burzliwe czasy wczesnych lat 60., ówczesne środowisko artystyczne, trudne realia socjalistycznej rzeczywistości na tle biograficznych wątków Zofii i Krzysztofa Komedów. Dziś syn Zofii Komedowej to uznany autorytet i, co ważniejsze, naoczny świadek wielu wydarzeń z życia Komedy i jego żony. Jego wiedza i fakt dysponowania bezcennym domowym archiwum sprawiają, że prezentowanie artystycznej, kompozytorskiej spuścizny Krzysztofa Trzcińskiego, bez jego udziału bywa dalece niepełne i powierzchowne.

plakat21.png

Igor Mertyn

297510449_3135666690018929_5623576302137577514_n.jpg

Absolwent socjologii kultury Uniwersytetu Łódzkiego, Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT, studiował także scenopisarstwo na tejże uczelni. Autor scenariuszy filmowych, dramatów teatralnych, producent kreatywny. Zrealizował filmy dokumentalne krótkometrażowe m.in. Tajemnica, prezentowana w tv streamingowej. Kierownik produkcji filmów krótkometrażowych fabularnych m.in. Homesick w reż. Allana Ignaczaka, producent koncertów jazzowych prezentujących polskich twórców: w Tbilisi, Winnicy/Ukraina, Saloniki, Pecs/Węgry. Producent kreatywny i autor scenariusza filmu dokumentalnego Na zawsze Melomani w reż. Rafała Mierzejewskiego

bottom of page