
Włodzimierz Nahorny

Debiut Włodzimierza Nahornego jako kompozytora muzyki filmowej był znaczący. W roku 1969 stworzył on muzykę do trzech filmów fabularnych i dwóch krótkich metraży. Jak na debiutanta było to bardzo mocne wejście na filmowy rynek. W kolejnej dekadzie lat 70. kompozytor nie zwolnił tempa, pisząc muzykę do kilku filmów rocznie. Sam Nahorny uważał tworzenie muzyki filmowej za poboczny nurt w swojej twórczości. Często pracując nad muzycznymi ilustracjami, sięgał do przepastnej szuflady, w której przechowywał różne motywiczne pomysły. Pisał muzykę do filmów fabularnych, etiud i krótkich metraży, a także do animacji dla dzieci (np. Przez dziurę w ścianie Aliny Maliszewskiej). Niestety tylko muzyka do filmu Zapach psiej sierści (1981) Jana Batorego doczekała się wydania w formie płytowego soundtracku (GAD Records, 2018).

Michał Urbaniak

Absolwent socjologii kultury Uniwersytetu Łódzkiego, Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT, studiował także scenopisarstwo na tejże uczelni. Autor scenariuszy filmowych, dramatów teatralnych, producent kreatywny. Zrealizował filmy dokumentalne krótkometrażowe m.in. Tajemnica, prezentowana w tv streamingowej. Kierownik produkcji filmów krótkometrażowych fabularnych m.in. Homesick w reż. Allana Ignaczaka, producent koncertów jazzowych prezentujących polskich twórców: w Tbilisi, Winnicy/Ukraina, Saloniki, Pecs/Węgry. Producent kreatywny i autor scenariusza filmu dokumentalnego Na zawsze Melomani w reż. Rafała Mierzejewskiego

Tomasz Lach

Prywatnie syn Zofii Komedowej, żony Krzysztofa Komedy. Po śmierci matki zaangażowany w promocję i popularyzację spuścizny twórczej Komedy. Autor kilku książek i wydawnictw wspomnieniowych poświęconych wydarzeniom i postaciom z najbliższego kręgu artysty. Dzięki prywatnemu archiwum, pamięci czasów i relacjom świadków
T. Lach odtworzył w książce Ostatni tacy przyjaciele – Komeda Hłasko Niziński (2013) ostatnich kilkanaście amerykańskich miesięcy z życia Komedy, które zakończył tragiczny wypadek z udziałem Marka Hłaski. W innej z kolei książkowej publikacji Nietakty – mój czas, mój jazz (2015) Lach wspomina burzliwe czasy wczesnych lat 60., ówczesne środowisko artystyczne, trudne realia socjalistycznej rzeczywistości na tle biograficznych wątków Zofii i Krzysztofa Komedów. Dziś syn Zofii Komedowej to uznany autorytet i, co ważniejsze, naoczny świadek wielu wydarzeń z życia Komedy i jego żony. Jego wiedza i fakt dysponowania bezcennym domowym archiwum sprawiają, że prezentowanie artystycznej, kompozytorskiej spuścizny Krzysztofa Trzcińskiego, bez jego udziału bywa dalece niepełne i powierzchowne.

Igor Mertyn

Absolwent socjologii kultury Uniwersytetu Łódzkiego, Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT, studiował także scenopisarstwo na tejże uczelni. Autor scenariuszy filmowych, dramatów teatralnych, producent kreatywny. Zrealizował filmy dokumentalne krótkometrażowe m.in. Tajemnica, prezentowana w tv streamingowej. Kierownik produkcji filmów krótkometrażowych fabularnych m.in. Homesick w reż. Allana Ignaczaka, producent koncertów jazzowych prezentujących polskich twórców: w Tbilisi, Winnicy/Ukraina, Saloniki, Pecs/Węgry. Producent kreatywny i autor scenariusza filmu dokumentalnego Na zawsze Melomani w reż. Rafała Mierzejewskiego